Lewensiklus

WAARSKUWING – die volgende inskrywing bevat ontstellende materiaal!

Geboorte gaan gewoonlik gepaard met trane van blydskap en vreugde, terwyl sterfte universele trane van hartseer bring.

Dis nou tyd vir die nuwe babas om te kom, en die eerste baba om gesiggie vir die wêreld te wys was ‘n piepklein wildebesie. Toe sien ek twee fyne ou rooibokkies en Vrydagoggend terwyl ek Lantana spuit gewaar ek vir Flappie met haar klein strepiesperdjie hol. Gisteroggend was daar drie stelle nageboortes twintig tree van my huis, waarskynlik rooibokkies.

Ons dink in hierdie tyd spesiaal aan Frieda, wat verlede week eers haar aangenome baba laat vaar het en nou aangaan met haar gewone kameelperdlewe.

Frieda in Oktober by die aangenome baba

Frieda se aangenome baba hierdie jaar. Die swart is soos sy elke keer daar piepie.

Vir Flappie en die trop vergewe ek vandag vir die afgelope weke se irritasie by Boesie en Pippie se waterbak – net oor hulle my met die motorfiets so na aan hulle toegelaat het om ‘n foto van Flappie se klein strepiesperdjie te neem.

Flap en haar dagoud baba. Dis haar vierde vulletjie.

 

Flappie het een hang oortjie. Dis waar haar naam vandaan kom.

Sterftes had ons ook die week. Ek het ‘n jong wildebesie van verlede jaar se oes dood by die dam gekry. Vars dood omtrent die vorige dag of aand. Longbloeding wat wys by die neus. Omdat hy ‘n bulletjie is, was ons vermoede maar dadelik dat die tropbul hom per ongeluk ‘n té harde stamp met die horing gegee het in sy poging om hom te verdryf met die nuwe babas wat kom. Jaaroud bulletjies word uitgestoot, die versies mag bly. Roelf het laasweek al vir my gesê hy sien die jongetjie lyk nie lekker nie.

Vandag het ek egter my bedenkinge. ‘n Stroper is weer doenig hier, in die draad is ‘n yslike gat geknip waar ‘n bok gisteraand ná ‘n buitjie reën uitgesleep is. Was dit die tropbul wat vir kleintjie leer wat outoriteit beteken of was dit ‘n dwaalkoeël van die stroper? Ons sal nooit weet nie. Ek weet net dit is moord as dit die stroper is. Vir die afgelope twee jaar het ons self niks gejag nie, die stropers het vir hulle toegeëien dit wat ons sou eet. Dit maak mens naar.

Hartseer, maar deel van lewe op die plaas

Lewe lê tussen-in geboorte en sterfte. En ons LEWE in hoofletters hier. Elke dag is spesiaal, ‘n seëning van Bo.

Lewe op die plaas is maar deel van die siklus van geboorte, lewe en sterfte. Vandag lewe jy, môre is jy deel van die nutriënte vir die volgende lewe. Stof tot stof, met die lewensasem van God wat die groot verskil maak tussen die twee pole.

Categories: Plaaslewe | 6 Kommentaar

Artikelnavigasie

6 thoughts on “Lewensiklus

  1. Daardie parmantige beentjies is te dierbaar!

  2. Hulle is die pragtigste goed! Ons verwag drietjies.

  3. Ja, lewe bestaan uit meer as net lewe, né??

  4. Baie goeie skrywe!

Lewer kommentaar

Blog at WordPress.com.

